Sidor

söndag 6 juni 2010

Sveriges nationaldag

Ett gäng härliga djurvänner


Stolt marscherar vi med vår skylt genom stan

Marita från Djurskyddet Västerås - Huskatten, som inte gärna är med på bild


Sari, en härlig tjej som jobbar hos Kattvännerna


Mångkulturellt firande, här dansuppvisning av en vacker thailändska

Och så mina kompisar i linedansgänget Crazy feets
Sedan ett antal år tillbaka så firas Sveriges nationaldag med pompa och ståt i Köping. Samling på Stora torget och marscherande efter vår fina orkester Lyran upp till Gammelgården där de föreningar som vill får visa upp sig. I år bjöd jag in Marita och Stefan från Djurskyddet Västerås - Huskatten att delta i vårt firande. Ett fantastiskt väder gjorde inte upplevelsen sämre.
En annan höjdpunkt var att jag fick träffa Kaj som hjälpt mig med min fina blogg, vi hade bara haft kontakt per mail tidigare!
Och så här underbart blommade syrenerna den här dagen








2 kommentarer:

  1. Marita i Västerås12 juni 2010 kl. 17:04

    Det var en underbar dag hos er i Köping! Tack för äran att bära er skylt! Det gjorde jag med stolthet.

    SvaraRadera
  2. Jisses vi ser verkligen helfula ut på den första bilden! XD HAHAHAHA!

    SvaraRadera