Sidor

lördag 26 december 2009

Liten Ida


Ture var alltså orsaken till att jag bestämde mig för att skaffa en liten Turkisk van. Tidigare var jag inne på Brittiskt korthår, men efter vistelsen i Turkiet och efter att ha läst på lite, så har jag ändrat mig. Förra helgen var jag till Linköping och tingade lilla Ida. Närmare bestämt Vindilens Ida Imma från Regnkullen. Nu är min tanke att jag ska ta ett par kullar på lilla Ida. En riktig liten sötnos! Det finns inte så många uppfödare av Turkisk van i Sverige, vilket gör det extra spännande.


Har fått mail om en hungrig, vilsen, röd kattkille med ögoninflammation som behöver komma in på katthemmet. Det brådskar i det här busvädret.

3 kommentarer:

  1. Åh vilken fin blogg!! Kommer med spänning att fortsätta titta in då och då.

    SvaraRadera
  2. Välkommen i cyberrymden! Det ska bli så spännande att följa din blogg! Ida har också tittat och hon gillar att hon finns med i rubriken! ;)
    Hälsar Katarina

    SvaraRadera
  3. http://magicadespell.bilddagboken.se/p/show.html?id=439220702&directlink=1#0

    Tror du att min Tina kan vara en blandning av turkisk van?Du som kan mycket om dessa kissemissar kanske ser det:)Jag tycker hon har samma ansiktsform som turkisk van.

    SvaraRadera