Sidor

tisdag 16 mars 2010

Shirin


Shirin som kattunge

Shirin firar jul i Grums

Lilla Shirin fick vi bara ha till låns i cirka 2 månader, för drygt 1 år sen. Jag har alltid velat ha en liten "nallebjörn", det vill säga ett Brittiskt korthår. Härliga katter med riktigt "nalleutseende". Fick nys om att det skulle komma in en 3-årig hona till katthemmet i Eskilstuna för omplacering.

Jag åkte dit och givetvis fick Shirin följa med hem. En trevlig, mysig och orädd liten tjej. Tyvärr gick det inte som förväntat då hon vägrade att acceptera mina andra katter. Hon var inte lite arg, hon var vansinnig! Jag har aldrigt sett något liknande, och jag har sett en del. Vi försökte med allt och det var ett evigt slussande med katter fram och tillbaka mellan olika stängda rum, nätdörrar osv.

Till slut fick jag ge upp, det skulle inte funka! Jag hade fått kontakt med Shirins uppfödare Marianne, och hon hjälpte mig att hitta ett nytt hem till Shirin, och det kunde inte ha blivit bättre. Nu bor hon hos Anita och Håkan i Grums, som ensamkatt och mår prima! Vi saknar henne fortfarande och tänker ofta på henne.

Under 2 månader fick jag flera nya bekantskaper. Dels underbara lilla Shirin, dels Marianne (uppfödaren), Håkan och Anita samt Britt-Marie, Shirins första ägare som ju tyvärr inte kunde ha henne kvar. Det är härligt med djur, man hittar så trevliga nya vänner!

2 kommentarer:

  1. Shirin var jättegullig när jag träffade henne. Det var så sorgligt att du inte kunde ha henne kvar :(
    Roligt att du fått nya vänner genom denna fina kisse.

    SvaraRadera
  2. Marita i Västerås18 mars 2010 kl. 19:15

    Som djurvän träffar man ofta underbara människor. Sådana med stort, varmt hjärta och med samma intresse som en själv. Visst är det härligt.

    SvaraRadera