Sidor

måndag 9 augusti 2010

Jag är kär i Kent

Det är för det mesta samtal och mail om upphittade katter som behöver komma till katthemmet. Idag fick jag ett mail från Marita på Huskatten i Västerås som uppmärksammat på Facebook att det fanns en upphittad hamster i Köping. Jag fick kontakt med Tessan som tagit hand om en långhårig guldhamster, upphittad vid Hagateatern i Köping. Självklart tar vi hand om honom, ute ska han ju inte vara. Finns det någon som saknar honom eller är han ännu ett "semesteroffer"???!! En helt underbar, gosig liten hamsterkille! Tills vidare finns han hos oss på Kattvännerna om någon skulle sakna honom. Kent är namnet och eventuellt flyttar han med min dotter till Spånga nästa vecka.
Han är helt underbar. Så söt och gosig. Jag är kär!

6 kommentarer:

  1. Vilken söting! Men jag fattar VERKLIGEN inte hur man kan lämna sina djur bara sådär ute och helt utelämnade?! Tur att det finns bra människor som tar hand om dem! Kram

    SvaraRadera
  2. Marita i Västerås10 augusti 2010 kl. 08:34

    Vilken snygg kille! Det blir roligt att träffa honom i helgen.

    SvaraRadera
  3. Haha! Vad säger katterna om en sådan go'bit! :)
    Kramar Katarina

    SvaraRadera
  4. Kanske blir det som mina katters reaktion på min tamråtta: De är jätterädda (ja, katterna alltså).

    SvaraRadera
  5. Nej, lilla Kenta får inte träffa några katter. Han bor i sin bur i trappuppgången, och det går fint. Har ju lite loppor...så bäst att hålla honom utanför lägenheten. Ska ta honom till veterinär för en liten koll. Om Denise inte vill ha honom så hamnar han på hemsidan för omplacering.

    SvaraRadera