Sidor

måndag 15 februari 2010

Tillbaka i verkligheten



Compassion walkway




Inte en blund i ögonen i natt, där fick jag för att jag skröt igår om att jag inte kände något av tidsskillnaden. Var lagom mör när jag begav mig till Magazin24 för en intervju. Innan jag gick iväg blev jag stoppad av Jessica, vår föreståndare, som talade om för mig det dåliga ekonomiska läget i föreningen, och bristen på frivillig personal. Det ekonomiska läget innebär att vi för tillfället har intagningsstopp, och att vi är tvungna att stoppa renoveringen tills vidare. Jag har ett par bidrag som jag snart ska söka, så då kommer det väl inte lite pengar till renoveringen, men till katterna är vi helt beroende av gåvor, medlemmar, faddrar etc.
Jag nämnde problemet för Krister på Magazin24 och han var genast snäll och skrev om det på nätupplagan.

Att få in personal (volontärer) är inget problem för Arizona Humane Society, att få in pengar måste man kämpa för hela tiden.

Ett sätt att ge pengar där är att köpa en sten på Compassion walkway på adoptionscentrat Campus for Compassion. En sten kostar 150 dollar (cirka 1 100 kr) och då får man välja tre rader med text. De flesta stenarna är till minnet av något djur eller en vän/anhörig.

Ett bra sätt att tjäna pengar på!

På grund av att jag inte är i form idag så har jag inte provat att låta lilla Ida träffa "grabbarna", det får bli i morgon. Ida verkar trivas och myser mest hela tiden på armen på Denise. Kurrar bara man tar i henne. En riktigt liten raring.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar