Sidor

fredag 5 februari 2010

Väskan återfunnen

Kl 12 i natt knackade det på dörren och jag fick min väska! Tack och lov att det gick så snabbt. Kan inte hitta någon lapp att någon varit inne i den, det hade man varit i Carinas väska. Huvudsaken att den är här i alla fall nu! Nu är jag riktigt nervös, idag måste man vara fokuserad och på hugget. Det blir ju knöligt det här att hålla reda på videokamera, kamera sig själv och tungan. Det är ju inte en riktigt bekväm situation det här med språket, men jag tror att det blir bättre efter ett par dagar.

Carina har ont i nacken efter resan och själv förflyttar jag mig mycket långsamt, det small till i ryggen igår. Så är det när två medelålders "finnar" är ute på turné.

3 kommentarer:

  1. Marita i Västerås5 februari 2010 kl. 15:53

    Skönt att väskan är återfunnen. LYCKA TILL idag (och resten av tiden, naturligtvis). Efter någon dag så är ni "inne" i språket också, det blir säkert inga problem.

    SvaraRadera
  2. Birgitta Gustavsson5 februari 2010 kl. 16:39

    Det var skönt att väskan kom tillrätta. Och hoppas att din rygg blir bra och att Carinas nacke också blir bra. Men det blir nog en hektisk vecka med mycket nya intryck och äventyr, men det klarar du, språket blir nog inga problem.
    Kram och lycka till
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Hej Marie!
    Perkele, vad spännande det är att följa din blogg här!

    Var inte nervös för språket, gör som finnarna, använd det universella språket: vodka och sauna! :D
    Katarina

    SvaraRadera