Sidor

söndag 14 februari 2010

Välkommen hem lilla Ida


(Foto Katarina Wiipa)

Så är man hemma igen då. Landade igår morse kl 08.00 efter en ganska behaglig hemresa, som gick utan några som helst problem. Åkte vi Newark, New Jersey hem - som tur var - hade vi åkt vi Chicago hade det blivit förseningar. Chicago har väl aldrig haft så mycket snö som nu! Gårdagen var inte så jättekul med tanke på lång flygresa och tidskillnaden, men jag gjorde som man inte skulle göra, lade mig och sov på eftermiddagen, 4 timmar och tog sen en sömntablett till kvällen. Sov hela natten och idag känner jag ingenting! Det är konstigt, det har jag inte varit med om vid tidigare resor till USA.

Jag hade ju bestämt sen tidigare att lilla Ida skulle hämtas idag. Så i morse kl 11 kom Marita och hämtade upp mig och Denise för färden till Linköping. Ida och 2 syskon fanns kvar i kullen, men de ska flytta snart de också. Oj vad hon hade vuxit sen jag såg henne senast. Och så söt! Hemresan gick jättebra och nu har vi en liten kattbebis här! Grabbarna här hemma har märkt att det har kommit något nytt in i hemmet, Linus har gömt sig men Rex är nyfiken. Jag släpper inte ihop dem idag, utan lilla Ida får vara instängd under natten.

Just nu känns min resa overklig, när jag vaknade i morse så kunde jag inte fatta att jag verkligen varit där, och det känns så fortfarande. Jag har så mycket som jag måste få berätta, så mycket jag vill göra. Jag ska i alla fall göra mitt bästa för att få till material som räcker till en riktigt bra redovisning. Ska först sikta in mig på Djurskyddet Sveriges årskonferens i mitten av maj. Jag kommer att behöva hjälp för att få till något i powerpoint, och även att kunna klippa ned all film till något bra.

10 kommentarer:

  1. Välkommen hem! Ser fram emot att få höra allt.

    SvaraRadera
  2. Tack Stefan! Och vet du, jag har en riktig Arizonian med hem till dig....dock inte levande!

    SvaraRadera
  3. Me too!
    Å grattis till lilla Ida, är såååååååååååååå nyfiken!

    SvaraRadera
  4. Hört talas om Kokopelli?
    Kokopelli är en puckelryggig flöjtspelande figur i nordamerikansk mytologi, särskilt bland indianer i sydvästra USA.

    SvaraRadera
  5. Marita i Västerås15 februari 2010 kl. 08:18

    Liten Ida är sööötare i verkligheten än på bild! Bara så ni vet. Hon var jätteduktig hela vägen hem - hon sov nästan hela tiden. Lycka till i ditt nya hem, Ida, och visa nu grabbarna "var skåpet skall stå"!

    SvaraRadera
  6. Välkommen hem!!!
    (min hemsida är under uppbyggnad....
    lite på om på,,,, så...

    SvaraRadera
  7. Ja, välkommen hem vännen! Är som sagt nyfiken på din upplevelse "over there" Och så vill jag självklart träffa lilla Ida-sötingen ;-D
    Stor kramiz
    /Sussie

    SvaraRadera
  8. Ja så var vi hemma igen, mycket märklig känsla.Att vi varit i USA är svårt att tro, men så är det faktiskt. Så bra att resan hem med liten Ida gick så bra. Jag är så nyfiken på henne, det dröjer ett tag innan jag får se underverket.
    Kramar Carina

    SvaraRadera
  9. Vad fin hon är lilla Ida! Lycka till med henne önskar Emma och Idas pappa Ramti (IC S*Tufvans Rum Tum Tugger) i Romelanda.

    SvaraRadera